Třikrát tipy k motivaci – vedoucí pracovníci

02. 08. 2023
Mgr. Petr Sucháček
Měkké dovednosti Komunikace Management

Zvýšení motivace a efektivity vedoucích pracovníků vyžaduje soustředění na strategie, které posilují jejich autoritu a podporují jejich profesní růst. Aktivní delegování odpovědností, nabízení rozvojových příležitostí a uznávání úspěchů tvoří základ pro motivaci vedoucích a zlepšení produktivity organizace.

Zaměstnanci na vedoucích pozicích často nesou větší odpovědnost a mají širší pravomoci než jejich kolegové.
Motivace těchto lidí více souvisí s celkovým výkonem organizace nebo oddělení než s jejich osobním úspěchem v dané funkci. Hlavně se odvíjí od dosahování cílů organizace, zajištění efektivního fungování týmu a podpory růstu produktivity.

Tato skupina zaměstnanců klade důraz na následující oblasti, které mohou fungovat jako efektivní nástroje motivace:

Delegování odpovědnosti a pravomocí: Poskytování vedoucím zaměstnancům většího stupně kontroly a rozhodovacích pravomocí nad jejich prací může posílit jejich motivaci a zapojení. Díky tomu se cítí více důvěryhodní. Je důležité, aby měli možnost konzultace, což pomáhá předcházet pocitu izolace, který se u vedoucích pozic často objevuje.

Rozvoj a kariérní růst: Nabízení možností pro rozvoj a kariérní postup, například prostřednictvím školení, mentoringu či příležitostí k povýšení, může zaměstnance na vedoucích pozicích motivovat k lepším výkonům. Také je prospěšné jasně vyjadřovat víru v jejich potenciál a společně plánovat jejich rozvojové cesty.

Ocenění a uznání: Jak již bylo zmíněno, vedoucí pozice může být často spojena s pocitem osamění.
Pravidelné poskytování zpětné vazby je pro vedoucí pracovníky klíčové. Ocenění a uznání za jejich práci a úspěchy mohou působit jako silný motivační faktor. Tyto prvky navíc efektivně doplňují předchozí strategie motivace.

Podobné články

Nový školicí prostor HUB Vary v Karlových Varech

Vary jsou srdcovka.  A Karlovým Varům říznutým moravským vínem nejde odolat už vůbec.

Od ledna 2025 najdete pobočku AQE i…

Povinná AI gramotnost ve firmách – Akt o umělé inteligenci zavádí nové povinnosti

Čím dál více lidí i společností používá umělou inteligenci (AI), která umí zefektivnit a zrychlit práci. Ne každý však ví,…

Jak správně začít úřední e-mail? Oslovte adresáta profesionálně!

Ve světě úředních e-mailů je první dojem klíčový a správné oslovení může výrazně ovlivnit tón celé komunikace. Na kurzech Čeština…

Flexibilní novela zákoníku práce 2025: v zákoníku práce se plánují velké změny

Poslední roky se v oblasti pracovního práva ukazují jako mimořádně dynamické. V tomto volebním období už máme za sebou dvě…