Copywriting a psaní (tiskových) zpráv – jak najít atraktivní téma a zaujmout svá publika
Právě obsah je to, co dokáže zaujmout i dnes – tedy v době, kdy se tvrdí, že lidé nečtou. To je sice pravda, ale jen do určité míry. V okamžiku, kdy lidem nabídnete zajímavé téma a dokážete jej poutavě zpracovat, jste na dobré cestě k tomu, aby lidé informace od vás vyhledávali, věnovali jim svůj čas, a nakonec udělali to, co si přejete:
- V obchodě je to třeba nákup výrobku.
- U nevládní organizace může kvalitní komunikace pomoci s budováním komunity, která vás sleduje. A vylepšit váš fundraising.
- V případě města nebo vesnice to může být třeba „jenom“ to, že budou obyvatelé aktivitami své obce či městské části žít. Budou ji mít rádi a fandit tomu, co radnice dělá.
A to není vůbec málo…
Obsah kurzu:
- Pojďme hned na to aneb co musíte vědět, než začnete psát
- Kdo jste a jaká je vaše image?
- Cíl komunikace – víte dobře, co vlastně chcete říkat?
- Cílové skupiny a tzv. persony – myslete vždy na toho, s kým mluvíte.
- Kde se váš text objeví a je to vůbec důležité?
- Textem a jeho zveřejněním to nekončí – sledujte, jaký má váš obsah dopad.
- Struktura textů
- 16 minitipů pro vaše lepší texty.
- Umíte psát bez chyb?
- Struktura a vizuální náležitosti textu pro lepší čtivost.
- Příklady dobrého copywritingu.
- Inspirujte se u nejlepších… kdo v Česku dobře píše a vyplatí se jej sledovat?
- Napište svůj „první“ text, který bude „prodávat“ – vaším „produktem“ totiž nemusí být výrobek, ale třeba služba občanům nebo myšlenka.
- Napište tiskovou zprávu jako z partesu
Připravte už příští týden tiskovou zprávu, která zaujme.
Existuje cesta k tomu, aby právě zpráva od vás neskončila spolu s dalšími v koši, ale objevila se v novinách, na webovém serveru nebo o vašem nejnovějším projektu natočili reportáž do zpravodajství?
Určitě ano, ale není to jen tak.
- Jak přemýšlejí a pracují novináři?
- Jaké jsou novinářské potřeby?
- Vztahy s novináři a médii – můžu něco vylepšit?
- Tisková zpráva et al. jako hlavní nástroj media relations.
- Další nástroje media relations.
- Struktura tiskové zprávy a na co určitě nezapomenout.
- Je důležité, komu zprávu posíláte: vaše mediální databáze.
- Ctrl-C/Ctrl-V: když se tohle s vaší zprávou novinář udělá, je to správně, nebo ne?
- Napište svou „první“ tiskovku, která (snad) neskončí v koši.
- Monitoring médií: Kde se vaše zpráva objevila?
Ale v kurzu nakonec mohou být i trochu jiné věci!
Pokud jsme v něčem dobří, pak v tom, že máme v týmu zkušené a praxí ošlehané lektory, kteří umějí reagovat na to, kdo s nimi školení absolvuje. Obsah vždy přizpůsobí potřebám a očekáváním účastníků.
Co budete v každém případě po absolvování školení umět?
- Pochopíte, jak by měl copywriter přemýšlet, aby jeho práce zaujala čtenáře, diváky či posluchače.
- Seznámíte se se základními principy dobrého kreativního textování.
- Budete o něco lépe než dosud psát čtivé texty pro sociální sítě, newslettery, webové stránky… ale třeba také dopisy určené partnerům či sponzorům.
- Liší se přístup k textů na web nebo plakátek od psaní tiskové zprávy? A pokud ano, tak v čem ano a v čem ne?
- Budete umět napsat o něco lepší tiskovku nebo třeba pozvánku tiskovou konferenci.
- A především: budete o svém psaní nejspíš přemýšlet jinak než doposud.