Profesionální písemná komunikace v praxi ÚSC
Napsat profesionální úřední písemnost vyžaduje znalost normy pro úpravu úředních písemností (ČSN 01 6910) a také znalost pravidel českého pravopisu a pravidel stylistiky.
od 2 100 Kč
bez DPH
bez DPH
30.01.2025 (09:00 - 14:30)
od 2 100 Kč
bez DPH
bez DPH
24.04.2025 (09:00 - 14:30)
Některé písemnosti nelze nic vytknout po stránce grafické, jiná je stylisticky skvěle vystavěná, ale chybí jí náležitosti, které by v úřední písemnosti neměly dle ČSN 01 6910 chybět. Pojďme společně v kurzu akreditovaném MVČR písemnosti analyzovat, zkusme navrhnout vylepšení a diskutovat nad výslednými návrhy.
Cílem kurzu je zvýšit kvalifikaci a kompetence účastníků kurzu tak, aby po jeho absolvování:
- byli schopni správně vytvořit úřední písemnosti;
- byli schopni vyhodnotit, zda jsou písemnosti prezentované jejich úřadem vystavěny správně, případně navrhnout jejich opravu;
- byli schopni používat základní funkce MS Word sloužící pro formální a jazykovou korekturu úředních písemností;
- byli schopni vystupovat jako profesionální a sebevědomí členové úřadu.
Obsah kurzu:
- Vybraná pravidla ČSN 01 6910
- správný formát data a času
- jak se píší zkratky a značky
- volba písma v úředním dokumentu
- záhlaví a zápatí dokumentu
- psaní IČO vs. IČ, adresy, umístění razítek a podpisů
- Správná forma úřední písemnosti dle normy a aplikace pravidel českého pravopisu a stylistiky v úřední písemnosti
- shoda podmětu s přísudkem
- psaní velkých písmen
- interpunkce ve složitějších typech souvětí
- Elektronická komunikace úřadu s veřejností
- aneb můžu napsat „Dobrý den, pane starosto?“ 🙂
- Analýza vzorových písemností
Vzdělávací kurz je realizován společností AQE advisors, a.s.
Číslo akreditace: AK/PV-584/2019, AK/VE-363/2019